Aşk,Sevgi,Evlilik,İLişkiler,Çocuk

evlilik (1) nasihat (1) sabır (1)

7 Mart 2016 Pazartesi

SÖZDE KADINLAR GÜNÜ....





Evet "8 Mart Dünya Kadınlar Günü"çok güzel bir gün,Dünya Kadınlar Günü, ya Türkiye'deki kadınlar,tamam avrupa'daki kadınlar kutlayabilir,orada yaşayan kadınlarla,Türkiye'de yaşayan kadınlar sizce aynı şartlarda ve değerde mi yaşıyorlar?
Kocaman bir HAYIR...

Avrupa'daki ler kutlasın, oradaki kadınlar, çalışma şartları,hayat standartları, aldıkları maaşlar..Anneler,genç kızlar.sokağa rahatça çıkabiliyorlar ,sokakta taciz, tecavüz, cinayet, şiddet  olayları, ile yaşamları, Türkiye'deki kadar son buluyor mu ?  yaşamlarını bu sebep den dolayı yitiriyorlar mı?yitiriyor  olsa bile sayıları Türkiye'deki kadar değildir.Türkiye'de eşlere verilen değer orada nasıl acaba?  eşlerinden sürekli şiddet görüyorlar mı ? sanmıyorum. Ama Türkiye'de öylemi istatistikleri bilmiyorum ama Medyadan, etrafımızdaki yaşamın içindeki kadınların durumları belli, gün geçmiyor ki kadın cinayetleri, yolda sokakta dayak yiyen, öldürülen kadınlar, tecavüze uğrayıp  bir yerlerde ölüsü bulunan genç kızlar, kadınlar, bu olaylar yaşanırken, elimize verilen bir gülle veya karanfille, kadınlar çiçektir muhabbetiyle, yapılan gösterişler istemiyorum.

Ben kadına değer verilsin istiyorum, Evinde eşi, çocuğu tarafından sayılsın, sadece sevilsin, Sokakta rahatça yüreyebilsin, gece sokağa  korkmadan çıkabilsin istiyorum.Çok şey değil  bir kadın olduğumuzun farkına varılması, değer verilmesi, yaşam şartlarımızın kaliteli olması ve emeğimizin karşılığını alalım tabi ki..istediğimiz.. 

"Cennet Anaların ayağının altındadır" demiş peygamber efendimiz.ayaklar altına alınmasın kadınlarımız, kızlarımız ana olduğunu,kadın olduğunu hissetsin ki sizlerde" kadınlar gününü" kutlayın.Yoksa göstermelik törenlerle işimiz olmaz.


Yaş aldıkça bende her  şeye isyan eden bir kadın oldum.Eskiden böyle şeyler düşünmezdim,Ya aslında eskiden dedim  de,kadınlara böyle davranılmıyordu,Anneye bir saygı, eşe bir hürmet vardı, onlar birbirine "hanım,  bey" diye hitap ederdi.sevgiydi saygıydı bu, ne oldu da böyle oldu, bir saygısızlık, bir kendini bilmezlik, ego patlaması, gençlerde ben bilirim havası, ne oluyor anlamıyorum ki, her şey bir dejenere olmuş, bence her şeyin kaynağı bu....

İnsanlar da bir tahammülsüzlük, saygısızlık, bunlar birike birike düşünceler, davranışa dönüşüyor, toplum olarak dejenerasyona uğradık ve değerlerimiz kayboldu, buda zamanla şiddete, değersizliklere, sapıkça davranışlara dönüştü.Bunlar da ellerinin altında en zayıf varlık olan kadına yöneldi "KADIN" a tabi ki şiddet..Toplumda bir sürü düzen bozukluğu, işsizlik toplumun yarası, boş gezen insanlar sürüsü, buda türlü türlü düşünce bozukluğuna sebep oldu, insanlar hıncını bir takım kötü hislerini kadınlardan almaya başladı,soruyorum hangi ülkede bu kadar "KADIN CİNAYETİ" "KADINA ŞİDDET" var.sanmıyorum Türkiye'deki kadar olsun.

Yapmayın arkadaşlar, kadınlar günü bu gün mü ?söv,döv her türlü kötü muamele yap,sonra çiçek al eline "KADINLAR GÜNÜN KUTLU OLSUN"olmaz, kutlu falan olmaz ,böyle devam ederse olmayacakta.

Rabbim kadını erkeğin kaburga, kemiğinin altından yaratmış sebep korusun,sahip çıksın diye işkence yapılsın diye değil.

Bunları yazıyorum ama bana kızan da olabilir böyle günleri seven de olabilir, belki kendini özel de hisseden olabilir saygı duyarım. Ben sadece, bir kadın olarak, bu kadar kadına şiddet, tecavüz, cinayetler varken kadınlar günü diye karanfil falan dağıtıyorlar ya ona kızıyorum. Duyarsız kalamıyorum elimde değil. Kadınsal bir tepki benim ki..

Yanlışsa PARDON....  


3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. ben sadece 1 gun değil hergun degerliyim tüm kadınlarda boyle hissetmeli 1 güne sığdırılcak durumda değiliz. Hele ki bu ülkede kadınlar gününün kutlanması cidden komik. sevgilerrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım aynen öyle duyarlı olmak gerekiyor,1 güne sığarmı kadınlara olan sevgi saygı...

      Sil