Aşk,Sevgi,Evlilik,İLişkiler,Çocuk

evlilik (1) nasihat (1) sabır (1)

11 Mart 2016 Cuma

YGS 'ye saatler kala...



Heyecan başladı, geri sayım,YGS yarından sonra pazar günü saat 10'da,of kızlar ne heyecanlı sormayın bende heyecandan habire pasta börek yemek yapıyorum kendime oyalanacak vakit geçirecek şeyler arıyorum,  galiba zormuş aslında büyük oğlumda yaşadım ama nedense o zaman herhalde farkında değildim ikizlerde daha bir heyecan oldu kızlar ayrı ayrı okullarda sınava girecekler,kim götürecek plan günler öncesinden yapıldı,pınar kızımı ben bahar kızımı büyük abisi ile yengesi götürecek,sorsan kızlara sakiniz biz diyorlar ama ,bir duruyorlar anneee heyecandan geberiiyoruz diyorlar,sakinleştirmekte bana kalıyor tabii ki, allah emek  veren çocukların emeklerini boşa gidermesin inşallah herkes gönlünde olan yeri kazansın,

Onlar için zor tabii ki ,sınava tabi tutularak hayatlarının sınavı ona göre meslek seçecekler,ona göre kazançları olacak,ona göre eş seçecekler yani yaşam standartları ona göre, yaşamları bu sınava bağlı ...

Her sene değişen sınav  sistemleri zaten kafaları ayrıca karıştırıyor, eğitim yaz boz tahtası gibi oturmayan bir sistem seneye ayrı bir sistem olacakmış ne olacak bu Türkiye'de eğitim sistemi bilmiyorum okullar ayrıca bir sıkıntı eğitim değil ticarethane oldu,özel okula versen de aynı sıkıntı eğitim yetersiz çocuklara özel ders aldırmadan olmuyor,ben hatırlıyorum da biz liseye giderken ne dershane vardı nede özel okul okullarda alınan eğitim tam yeterliydi öğretmenler dahamı öğreticiydi sistem yeterliydi anlamıyorum,ne oldu da eğitim bu hale düştü ve bir türlü sistemi oturtamadılar.

Kızları devlet okulundan aldık bu sene iyi hazırlansınlar diye üniversiteye hazırlık zaten dershane yoktu son anda  karar vererek arkadaşlarının gittiği özel okul tercih ettiler,onu paramızın olduğundan değil ,babalarıyla ortak bir evimiz vardı onu satıp kendi haklarını kullanarak özel okula gittiler gelecekleri için iyi seçim yaptılar elbette ,yoksa devlet okuluna gitseler hiç olmayacak,geçen arkadaşlarını görmeye gitmişler anne herkes dışarıda top oynuyor öğretmenlerde ilgi yok iyi kalmamışız diyorlar ama keşke öyle olmasa öğretmenlerde galiba çocuklar gayret etmeyince çaba gösteremiyorlar okuyacak çocuklar özel kolejlere gitti.yani sistem o kadar kötü okullarda ticarethane diyorum ya anlayın artık.

Bakalım bu sene sorular kolay olacak diyorlar,inşallah bu sene kazanır kızlarda seneye aynı stresi çekmeyiz.Kazanınca başka dert sıkıntılar yani hiç sıkıntı bitmeyecek. Blogumu okuyup da sınava girecek arkadaşların çocuklarına başarılar dilerim.Allah zihin açıklığı versin.



5 yorum:

  1. bu yazdıklarını cocuklarla paylaşırsan taha cok strese sokarsın onlara imtihanın bir deneme olduğunu bilgilerini ölcek mek olduğunu heyecan yapmaları durumunda bilgilerinin karışacağını okuduklarını anlamayacaklarını onun için strese girmelerine gerek olmadığını relaks olmalarını anlat kazanamadıklarında hayatın sonu olmadığını tekrar deneme imkanı olduğundab bahset sen onlardan daha cok paniklemişin yazından bunu anladım eğitim her yaşa sen de onlarla eğitiliyosun unutma

    YanıtlaSil
  2. yorumunuz için teşekkür ederim ,bu yazdıklarımı sizlerle paylaşıyorum ,yazdıklarımın hepsini okumuyorlar elbette, bende çok heyecanlıyım onları sakinleştiriyorum,telkin ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. İnşalllah semiha hanım benim küçük kızımda girdi sınava,inşallah tüm çocuklarımızın hayalleri gerçek olur.başarılar dilerim size,eğitim konusunda size katılıyorum,bizde bu sene özel okula verdik,sizin gibi bizde düşündük

    YanıtlaSil
  4. İnşalllah semiha hanım benim küçük kızımda girdi sınava,inşallah tüm çocuklarımızın hayalleri gerçek olur.başarılar dilerim size,eğitim konusunda size katılıyorum,bizde bu sene özel okula verdik,sizin gibi bizde düşündük

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah kasım bey,emek veren bütün çocuklarımız başarıya ulaşsın inşallah,şimdide Türkiye bu şartlarda çocuklarımızı nerede nasıl güvenip yollayacağız onu düşünüyorum.Allah hepimizin yardımcısı olsun..

      Sil